Hirotec uruchamia inicjatywę IoT
Studium przypadku wdrożenia IoT

WYNIKI
Poprawiona widoczność procesów warsztatu CNC i głębszy wgląd w operacje:
- Poprawa jakości, skrócenie nieplanowanych przestojów i zoptymalizowane harmonogramy produkcji
- Zwiększona produktywność i zwrot z inwestycji dzięki lepszemu wglądowi w alokację aktywów i zasobów
- Zmniejszony całkowity koszt posiadania, wysiłek i czas rozwoju dzięki wybraniu sprawdzonych, interoperacyjnych technologii
WYZWANIA
Przestoje operacyjne to poważny problem, z którym borykają się producenci. Kiedy zaangażowane maszyny działają bez monitorowania stanu, w zasadzie działają do momentu wystąpienia awarii. HIROTEC starał się wyeliminować trend reaktywnej konserwacji.
CZYTAJ WIĘCEJ
PRODUKTY UŻYTE
HIROTEC AMERICA jest częścią HIROTEC Group Companies, korporacji o wartości 1,6 miliarda dolarów z ponad 60-letnim doświadczeniem w produkcji masowej i dyscyplinie inżynieryjnej. Posiadając 26 zakładów w dziewięciu krajach na całym świecie, HIROTEC Group jest globalnie uznawana za wiodącego dostawcę sprzętu do produkcji automatyki i części.
Od ponad 50 lat czołowi producenci pojazdów, tacy jak General Motors i Mazda, korzystają ze sprawdzonych, wysokiej jakości koncepcji i systemów produkcji przemysłowej HIROTEC. Dostawca części i narzędzi projektuje i buduje około 7 milionów drzwi i 1,5 miliona układów wydechowych rocznie, co czyni go jedną z największych prywatnych firm produkcyjnych na dzisiejszym globalnym rynku motoryzacyjnym.
Wyzwanie
Przestoje operacyjne to poważny problem, z którym borykają się producenci oryginalnego sprzętu (OEM). W większości przypadków maszyny, których to dotyczy, działają bez monitorowania stanu — zasadniczo działają do momentu wystąpienia awarii. W tym momencie kontaktowany jest odpowiedni personel w celu oceny sytuacji i dokonania napraw tak szybko, jak to możliwe, aby zapobiec drastycznemu opóźnieniu harmonogramów produkcji. Czynniki zewnętrzne, takie jak pogoda lub natężenie ruchu, mogą również przyczyniać się do możliwych scenariuszy przestojów i prowadzić do nieefektywności organizacyjnej i/lub niewłaściwego przydzielania zasobów.

HIROTEC starał się wyeliminować ten trend reaktywnej konserwacji i utraconych możliwości, wykorzystując informacje i systemy, którymi dysponował, aby uzyskać głębszy wgląd w swoje operacje i procesy. Dostawca motoryzacyjny od dawna zbierał dane przemysłowe z czujników i maszyn w zakładach produkcyjnych klientów i własnych systemach, aby wspierać swoje decyzje i śledzić postępy biznesowe. Jednak duże ilości tych danych były ręcznie oddzielane i przechowywane w wielu źródłach — co czyniło je niedostępnymi dla zbiorczej i systematycznej analizy. Aby poprawić jakość, skrócić przestoje i zoptymalizować harmonogramy produkcji, HIROTEC musiał wdrożyć nowoczesne, zautomatyzowane rozwiązanie, które mogłoby gromadzić informacje o konserwacji i eksploatacji w jednym źródle i oferować wykonalne zalecenia swoim specjalistom ds. jakości.

Brak danych nigdy nie był naszym problemem. Jako jeden z największych dostawców branży motoryzacyjnej codziennie gromadzimy ogromne ilości informacji. Wyzwanie stanowiło przejście od dużego zapotrzebowania na dane do ich inteligentnego wykorzystania. Aby zwiększyć zyski z niewykorzystanych danych maszynowych, postawiliśmy na nowoczesne, zautomatyzowane rozwiązania wspierające szybkie i trafne decyzje.
– Justin Hester Starszy badacz HIROTEC
Podejście
Rozpoznając potrzebę łączności, dostępu do danych i skalowalności, kadra kierownicza HIROTEC pracowała nad opracowaniem konkurencyjnej strategii, aby wykorzystać potencjalne korzyści Internetu rzeczy (IoT).
Inicjatywa rozpoczęła się od zidentyfikowania podstawowych technologii, które miałyby napędzać działania IoT.
Po ocenie kilku tradycyjnych ofert IoT od tradycyjnych dostawców automatyki przemysłowej, HIROTEC odkrył, że wiele rozwiązań było ograniczonych do jednego aspektu biznesowego, protokołu lub standardu. Nie chcąc tracić czasu i wysiłku na integrowanie wielu rozwiązań w różnych funkcjach biznesowych, HIROTEC ostatecznie zwrócił się w stronę platformy IoT ThingWorx® i KEPServerEX® firmy Kepware — oba rozwiązania od PTC — aby umożliwić łączność urządzeń z chmurą w całej firmie za pomocą jednego nadrzędnego zestawu narzędzi. Współpracując w celu wdrożenia pojedynczego źródła inteligentnych rozwiązań dla IoT, platforma ThingWorx będzie w stanie zapewnić analityczny wgląd w dane HIROTEC za pośrednictwem danych przemysłowych przesyłanych strumieniowo z IoT Gateway dla KEPServerEX, zaawansowanej wtyczki zdolnej do przesyłania informacji z KEPServerEX do Big Data i aplikacji analitycznych.
Aby wesprzeć długoterminową wizję IoT firmy, HIROTEC współpracował z przedstawicielami PTC w celu zbudowania ram IoT obsługiwanych przez krótkie, sześciotygodniowe sprinty Agile. Podczas gdy pełna implementacja IoT mogła zająć lata, aby wygenerować dowód koncepcji, model Scrum zapewnił kierownictwu firmy widoczny i mierzalny postęp w ciągu zaledwie kilku tygodni.
Północnoamerykański zakład HIROTEC w Detroit w stanie Michigan został wybrany jako poligon doświadczalny dla pierwszego małego sprintu ze względu na unikalne typy danych generowane przez osiem maszyn CNC (Computer Numerical Control). Platforma IoT ThingWorx zapewnia analizę i możliwość szybkiego opracowywania aplikacji opartych na rolach do wizualizacji danych, w których brama IoT firmy Kepware dla KEPServerEX zbiera dane z maszyn CNC i przesyła je strumieniowo w czasie rzeczywistym do chmury. To rozwiązanie zapewnia firmie HIROTEC bezobsługowy dostęp do dostosowanej wizualizacji zarówno operacji, jak i warunków jej urządzeń i systemów przemysłowych.
Grupa HIROTEC chciała wykorzystać innowacje Przemysłu 4.0, aby stawić czoła odwiecznemu wyzwaniu: nieplanowanym przestojom. Dlatego połączyła platformę IoT firmy PTC z systemami HPE Edgeline, zwiększając już i tak imponujące możliwości technologii operacyjnych dzięki najnowocześniejszej analityce predykcyjnej.
Dowiedz się więcej o partnerstwie PTC z HPE.

Rozpoczynając naszą podróż IoT, HIROTEC dążyło do elastyczności w łączeniu urządzeń. Dzięki ofercie i wiedzy PTC mogliśmy dostosować strategię IoT do naszych procesów. IoT Gateway umożliwia płynne wprowadzanie danych do ThingWorx, zapewniając wgląd w operacje w czasie rzeczywistym, co wspiera nasze sprinty i zwiększa zwinność decyzji.
– Justin Hester Starszy badacz HIROTEC
Wyniki
Od czasu wdrożenia platformy ThingWorx IoT i bramy IoT firmy Kepware, HIROTEC zyskał większą widoczność procesów swojego warsztatu CNC i głębszy wgląd w operacje. Firma szybko zdała sobie sprawę, że dostęp do danych o czasie pracy maszyn CNC znacząco wpłynął na proces planowania warsztatu, który wcześniej był oparty na domysłach i analizie po fakcie. Kierownictwo produkcji może teraz wykorzystywać dane w czasie rzeczywistym z hali produkcyjnej i łączyć je z systemem planowania ERP, optymalizując planowanie części do modułów CNC.

Proces ten zapewnia również lepszy wgląd w alokację aktywów i zasobów poprzez automatyczne formułowanie inteligentniejszych pytań o bieżące potrzeby i priorytety oraz określanie najskuteczniejszego sposobu działania. Dzięki temu HIROTEC poprawił produktywność w całym warsztacie i zwiększył zwrot z inwestycji.
Firma poprawiła również współpracę między działami Operacji i Technologii Informatycznych (IT). Dzięki codziennej współpracy z inżynierami ds. Badań i Rozwoju zespoły IT szybko uzyskały dostęp do korporacyjnych planów działania i celów strategicznych oraz zostały upoważnione do wnoszenia wkładu na bardziej strategicznym poziomie. Rozwój zespołów międzyfunkcyjnych nie tylko poprawił komunikację w całej firmie, ale dodatkowa perspektywa pomaga promować szybsze i bardziej wydajne reakcje na zadania IT.
HIROTEC przewiduje, że jego działania w zakresie IoT wpłyną na każdy aspekt jego działalności — od Operacji i IT po prognozowanie finansowe, relacje z klientami i sprzedaż. W miarę postępów w projektach sprinterskich HIROTEC będzie nadal dostrzegać, co jest przydatne w zróżnicowanych zestawach kontekstualizowanych danych i wykorzystywać je do tworzenia wspólnych procesów biznesowych i analiz. Dostawca części samochodowych planuje wykorzystać tę wiedzę, aby stworzyć linię produkcyjną przygotowaną na IoT oraz umożliwić zdalne monitorowanie i zarządzanie sprzętem z centralnego pulpitu, co ma na celu promowanie predykcyjnej i proaktywnej konserwacji.

W zaledwie sześć tygodni osiągnęliśmy niespotykaną dotąd przejrzystość operacji, wzmacniając nasze inwestycje i wiarę w IoT. Dzięki danym z ThingWorx i KEPServerEX podejmujemy lepsze, szybsze decyzje, poprawiając wydajność CNC i rentowność we wszystkich naszych obiektach.
– Justin Hester Starszy badacz HIROTEC
- Platforma IoT ThingWorx®
- KEPServerEX®
- Zaawansowana wtyczka IoT Gateway
- Pakiet produkcyjny
Wpływ na organizację i korzyści
- Poprawa widoczności procesów w warsztacie CNC i uzyskanie głębszego wglądu w operacje
- Dodano możliwość wykorzystania danych w czasie rzeczywistym z hali produkcyjnej i powiązania ich z systemem ERP do planowania, optymalizując harmonogramowanie części do modułów CNC
- Zwiększona produktywność i zwrot z inwestycji dzięki uzyskaniu większego wglądu w alokację aktywów i zasobów
- Poprawa współpracy między działami operacyjnymi i informatycznymi (IT), co zmniejsza przestoje i umożliwia bardziej efektywne reagowanie na zadania IT
- Zmniejszenie kosztów, wysiłku i czasu rozwoju poprzez wybór sprawdzonych, interoperacyjnych technologii
- Szybkie potwierdzenie koncepcji wartości IoT za pośrednictwem krótkich, sześciotygodniowych sprintów Agile
Pobierz tutaj: Hirotec uruchamia inicjatywę IoT (.PDF)