Brama IoT firmy Kepware zapewnia firmie Faurecia dane umożliwiające poprawę identyfikowalności dla głównych klientów branży motoryzacyjnej
Brama IoT firmy Kepware zapewnia firmie Faurecia dane umożliwiające poprawę identyfikowalności dla głównych klientów branży motoryzacyjnej

Łatwe wdrożenie i obsługa IoT Gateway oraz komunikacja z kluczowymi urządzeniami na hali produkcyjnej zapewniają nam spokój ducha. Większa widoczność procesów pozwala podejmować świadome decyzje na przyszłość, co jest bezcenne.
– Rafael Unruh — kierownik centrum kompetencji, Faurecia
Klient
Założona w 1997 roku firma Faurecia jest jednym z największych międzynarodowych producentów części samochodowych na świecie i rozwinęła się, stając się głównym graczem w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Uznana za doskonałość operacyjną i wiedzę technologiczną, Faurecia jest preferowanym partnerem największych światowych producentów samochodów.
Dzięki 330 placówkom, w tym 30 centrom badawczo-rozwojowym w 34 krajach na całym świecie, Faurecia jest światowym liderem w produkcji siedzeń samochodowych, systemów wnętrzarskich, elementów zewnętrznych samochodów i technologii kontroli emisji. Faurecia jest uznawana za pioniera innowacji technologicznych — zmniejszania masy pojazdów, oferowania dostosowanych rozwiązań w zakresie komfortu i stylu oraz łagodzenia wszelkiego wpływu na środowisko. Jednocześnie Faurecia opracowuje również nowe procesy produkcyjne, które mają zrewolucjonizować jej metody produkcji.
„W Faurecia współpracujemy z niektórymi z największych producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) na świecie”, powiedział Rafael Unruh, kierownik centrum kompetencji Faurecia. „Jesteśmy pionierem w dziedzinie technologii motoryzacyjnej i procesów produkcyjnych. Jesteśmy dumni z tego, że dostarczamy naszym klientom doskonały produkt, który sprawia, że wracają z każdą iteracją pojazdu”.
Wyzwanie
Chociaż Faurecia ma długą historię dostarczania swoim klientom wzorowych produktów, rosnąca potrzeba zapewnienia klientom możliwości śledzenia części, które produkowała, zmotywowała firmę do dalszego wspierania tych wysiłków. Duzi producenci OEM z branży motoryzacyjnej oczekiwali, że Faurecia będzie w stanie zarówno śledzić proces operacji i produkcji, jak i udostępniać te informacje na żądanie. Na przykład klienci chcieli wiedzieć, które poduszki powietrzne zostały dodane do których samochodów, a także szczegółowe dane dotyczące sposobu montażu każdej poduszki powietrznej, w tym moment obrotowy i kąt montażu.
Chociaż dane zapewniające możliwość śledzenia były zawsze dostępne, rozwiązania organizacji do ich gromadzenia i dystrybucji nie dorównywały wydajności i skalowalności, które można osiągnąć dzięki dzisiejszym, nowocześniejszym rozwiązaniom IoT i wspierającym je architekturom.
W nowoczesnej erze produkcji dane są królem”, powiedział Unruh. Dzisiejsi konsumenci oczekują, że mogą uzyskać aktualizację procesu w dowolnym momencie bez konieczności interakcji lub interwencji człowieka, a to samo dotyczy naszych klientów. Zrozumieliśmy, że musimy zapewnić większą przejrzystość naszych procesów i produktów, aby nasi klienci mogli odpowiednio planować i reagować, zwiększając własną efektywność.
Organizacja
Faurecia jest jednym z największych na świecie dostawców wyposażenia samochodowego w zakresie siedzeń samochodowych, technologii kontroli emisji, systemów wnętrz i elementów zewnętrznych samochodów, odnotowując łączną sprzedaż przekraczającą 21 miliardów dolarów w 2014 r. Na dzień 31 grudnia 2014 r. Faurecia zatrudniała 100 000 osób w 34 krajach w 330 lokalizacjach i 30 centrach badawczo-rozwojowych. Faurecia jest notowana na giełdzie NYSE Euronext Paris i jest przedmiotem obrotu na amerykańskim rynku pozagiełdowym (OTC).
Branża
Motoryzacja
Rozwiązanie:
- Brama IoT dla KEPServerEX
- Łączność urządzeń
– Allen-Bradley
– Modbus
– Siemens - Łączność klientów
– IJ Core (zastrzeżony system MES firmy Faurecia)
Podejście
Zdając sobie sprawę, że łączność, dostęp do danych i skalowalność będą niezbędne, Faurecia postanowiła znaleźć rozwiązanie komunikacyjne, które mogłoby połączyć się z różnymi sterownikami PLC na hali produkcyjnej. Po eksperymentach z produktem znanego dostawcy serwerów OPC firma odkryła, że jest on zawodny i powodował utratę danych i przeciążenia serwera. Faurecia zwróciła się do flagowej platformy łączności Kepware, KEPServerEX, i rozpoczęła projekt pilotażowy w swojej fabryce w Porto Real w Brazylii. Firma znała to rozwiązanie, ponieważ przez wiele lat korzystała z KEPServerEX, aby łączyć sterowniki PLC na hali produkcyjnej z IJ Core, zastrzeżonym systemem produkcji części i realizacji produkcji (MES) Faurecii za pośrednictwem protokołu OPC DA.
Używanie OPC DA do pośredniczenia w komunikacji było skomplikowane i stawało się coraz bardziej przestarzałe. Firma rozważała zastąpienie komunikacji OPC DA przez OPC UA, która — choć nowocześniejsza — okazała się jeszcze bardziej złożona i wymagała czasu i zasobów do wdrożenia.
Wpływ i korzyści organizacji
- Poprawiona identyfikowalność części w całym procesie produkcyjnym, zadowalająca wewnętrznych interesariuszy Faurecii i klientów firmy
- Poprawiona łączność i szybkość komunikacji między maszynami na hali fabrycznej a IJ Core, zastrzeżonym systemem MES firmy Faurecia
- Poprawiona jakość produkcji części
- Skrócony czas rozwoju, nakład pracy i szkolenia
- Większa możliwość skalowania projektu przejrzystości na arenie międzynarodowej
- Umożliwiono inteligentniejsze, bardziej zwinne podejmowanie decyzji w całej organizacji
Po zapoznaniu się z celami Faurecii przedstawiciele Kepware mogli zalecić Faurecii wdrożenie agenta serwera REST w bramie IoT dla KEPServerEX, która została wprowadzona na rynek w październiku 2015 r. Programiści pracujący nad systemem MES Faurecii znali już REST/HTTP (protokoły wszechobecne w IT i w sieci, a także używane na platformach Internetu rzeczy) i byli podekscytowani nowym językiem middleware, który wykorzystywał połączenia KEPServerEX, które już mieli na miejscu.
Faurecia ma lokalny serwer w każdym zakładzie, na którym działa jej zastrzeżony system MES, IJ Core. Korzystając z bramy IoT, firma zaczęła zbierać dane z hali produkcyjnej i komunikować je do IJ Core za pośrednictwem REST/HTTP. Następnie IJ Core był w stanie przechowywać te informacje, spełniając prośby klientów o możliwość śledzenia przez kilka lat.
Wyniki
Dzięki wdrożeniu IoT Gateway jako medium komunikacyjnego między PLC na hali produkcyjnej a IJ Core, Faurecia jest w stanie zapewnić klientom wymaganą przez nich identyfikowalność produktu. Dzięki nowej widoczności danych produkcyjnych części dostarczanych przez Faurecię, najwięksi producenci OEM z branży motoryzacyjnej na świecie są w stanie spełnić wymogi regulacyjne i poprawić ogólną jakość produktu dla konsumentów.
Wewnętrzni interesariusze Faurecii również odnoszą korzyści. Operatorzy na hali maszyn zauważają, że komunikacja jest znacznie szybsza, a dział zapewnienia jakości ma dane przemysłowe, których potrzebuje, aby analizować jakość produkcji. Rozwiązanie to poprawiło również codzienną jakość życia zawodowego programistów pracujących nad IJ Core. Wykorzystanie znanego protokołu REST zamiast OPC pozwala im poświęcić więcej czasu na opracowywanie nowych rozwiązań w celu zwiększenia produktywności hali produkcyjnej i mniej czasu na rozwiązywanie problemów.
Co więcej, technologia firmy Kepware pomaga zniwelować lukę między technologią operacyjną (OT) a technologią informatyczną (IT), umożliwiając kadrze kierowniczej w zarządzie Faurecii dostęp do danych i wykorzystywanie ich w celu zwiększenia wydajności w całej organizacji. Od czasu wdrożenia IoT Gateway dla KEPServerEX firma Faurecia była w stanie skrócić swój projekt przejrzystości ze skomplikowanego sześciomiesięcznego zakresu do działającego rozwiązania w ciągu zaledwie kilku dni. Zaowocowało to znaczną oszczędnością czasu i przychodów — oraz zadowoleniem klientów. Biorąc pod uwagę łatwość wdrożenia i ogólny sukces pilotażu w Porto Real w Brazylii, Faurecia planuje standaryzację KEPServerEX w swoich fabrykach w Ameryce Północnej, Azji i Europie w 2016 r. Firma jest również zainteresowana wykorzystaniem danych do bardziej proaktywnej analizy maszyn. Faurecia planuje udostępniać dane produkcyjne kierownikom zakładów na ekranie tabletu, umożliwiając im monitorowanie i wprowadzanie zmian w produkcji w czasie rzeczywistym w celu ograniczenia nieplanowanych przestojów i usprawnienia operacji. „Widzimy ogromny potencjał IoT Gateway i jesteśmy podekscytowani możliwością wdrożenia go w 34 krajach, w których działamy. Widzimy korzyści z tego wdrożenia od sali konferencyjnej po halę produkcyjną i spodziewamy się, że będą się one zwiększać wraz z wykorzystywaniem go przez kolejne lokalizacje. Możemy być mądrzejsi i bardziej zwinni w podejmowaniu decyzji, co prowadzi do lepszych produktów i usług dla naszych klientów”. Rafael Unruh